- tor 03 jun 2010, 21:38
#415084
Har ett riktigt skumt problem med vår 850 2,0 GLE -97.
När man stänger av bilen och tar ut nycklen så fortsätter motorn gå på 1 eller 2 cylindrar. Den kan hålla på att "hoppa" en ahlvminut innan den dör.
Verkar som att det blir värre när det är varmt, men det kan vara slump också.
Det händer inte varje gång, men vissa dagar jänder det flera gånger och sedan kan det ta en vecka till nästa gång.
Hur fan kan det hända :shock: En förgasarbil med brytarsystem skulle jag väl kunna förstå, men med insprutnig, elektronisk tändnig och imobilizer????
Någon som har någon idé?
När man stänger av bilen och tar ut nycklen så fortsätter motorn gå på 1 eller 2 cylindrar. Den kan hålla på att "hoppa" en ahlvminut innan den dör.
Verkar som att det blir värre när det är varmt, men det kan vara slump också.
Det händer inte varje gång, men vissa dagar jänder det flera gånger och sedan kan det ta en vecka till nästa gång.
Hur fan kan det hända :shock: En förgasarbil med brytarsystem skulle jag väl kunna förstå, men med insprutnig, elektronisk tändnig och imobilizer????
Någon som har någon idé?