- sön 29 jun 2008, 22:32
XC 70 automat 98 som två gånger de senaste dagarna har klonkat till otroligt högt från högerbak, det känns som den är "vinglig" men det har det gjort ett tag, sitter det några knutar bak? det har också när jag gör minsta lilla rattutslag "durrat" lite bakifrån. kan det vara ett hjullager? klonkar det till? det var när jag gjorde ett stort rattutslag i rätt hög hastighet klonket kom. jag har försökt prova med att bromsa lätt när "durret" kommer och tycker att det i alla fall avtar.
felet har uppkommit efter att jag bytte bränslepumpen med operation göra hål i karossen via baksätet sättet, och durret kanske har börjat höras nu då jag är så dum att jag inte reparet karossen ännu, så durret kan som sagt ha funnits där innan, nu är ju plåten tillbakavikt och mattan ligger över men det är ju fortfarande en ganska lång 5-8 mm bred glipa där jag gick in till armaturen.
jag var under bilen (upphissad på ok) och kände då på drivaxlarna bak och tyckte att det kändes som ett glapp där men inte stort.
felet har uppkommit efter att jag bytte bränslepumpen med operation göra hål i karossen via baksätet sättet, och durret kanske har börjat höras nu då jag är så dum att jag inte reparet karossen ännu, så durret kan som sagt ha funnits där innan, nu är ju plåten tillbakavikt och mattan ligger över men det är ju fortfarande en ganska lång 5-8 mm bred glipa där jag gick in till armaturen.
jag var under bilen (upphissad på ok) och kände då på drivaxlarna bak och tyckte att det kändes som ett glapp där men inte stort.
Senast redigerad av 1 Stefan1, redigerad totalt 0 gånger.
- By LJN