- lör 24 maj 2008, 20:44
#194875
Provar att lägga in en tråd här med hopp om goda råd, har testat "allt" för att få min AC att fungera utan resultat.
1. Shimsade om kopressorn till ett spel på 0.6mm.
2.Har en kompis som har en likadan bil och har provat med annan huvudenhet, annat huvudrelä.
Tog loss kåpan på reläet och tryckte ihop det. Då slår magnetkopplingen till och det kommer kyla.
3.Har även provat att brygga bägge tryckvackterna utan att den hoppar igång. En av tryckvakterna har tre kablar, bryggade den på alla tänkbara sätt utan att det blev någon skillnad.
4. Mätte upp trycket i systemet och det låg på nästan 4bar. Räcker det?
5. Jag har inga felkoder.
Har fått lite olika råd om tryckvakterna, en del säger att man skall kunna bygla dem, andra inte.
Vilken är vilken? Den vid torpedväggen som har två kablar, är det lågtrycksvakten. Den med tre kablar som sitter vid torkfiltret, är det högtrycksvakten?
Väldigt tacksam för tips!
Hälsningar
Håkan
1. Shimsade om kopressorn till ett spel på 0.6mm.
2.Har en kompis som har en likadan bil och har provat med annan huvudenhet, annat huvudrelä.
Tog loss kåpan på reläet och tryckte ihop det. Då slår magnetkopplingen till och det kommer kyla.
3.Har även provat att brygga bägge tryckvackterna utan att den hoppar igång. En av tryckvakterna har tre kablar, bryggade den på alla tänkbara sätt utan att det blev någon skillnad.
4. Mätte upp trycket i systemet och det låg på nästan 4bar. Räcker det?
5. Jag har inga felkoder.
Har fått lite olika råd om tryckvakterna, en del säger att man skall kunna bygla dem, andra inte.
Vilken är vilken? Den vid torpedväggen som har två kablar, är det lågtrycksvakten. Den med tre kablar som sitter vid torkfiltret, är det högtrycksvakten?
Väldigt tacksam för tips!
Hälsningar
Håkan