Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
Hej igen, verkar som att jag bosatt mig här på forumet med nya frågor varje dag=)

hoppas ni inte tycker jag är alltför jobbig.

Iallafall, har satt in cd i bilen nu, och testade den, då märkte jag att dom bakre dörrhögtalarna inte fungerade,
tänkte inte mer på det förräns idag, när jag pillade lite under ratten, då helt plöstligt rammlade det ner en fint ihopsnurrad kabelvinda som måste vara kablarna till bakhögtalarna, kollade andra sidan med och där var en klunga till :-(O)

iallafall, dom var ju avkapade och snyggt intryckta där.
min fråga är, hur dras kablarna?

okej man får ju gömma dom fint hela vägen,

men sen vid dörrarna? för vad jag såg så är det bara nån plastkanal som går där och att sladdarna då går inne i den.
var börjar den "kanalen" för den går ju in i stolpen?

tacksam för svar har googlat runt o kollat men så fort man söker på högtalare så får man fram exakt alla info förutom detta verkar det som :P
/lollan
Användarvisningsbild
av Sparkz
Lossa tröskellisterna, sitter med skruv under plastlock. Lite trångt vid stolarna, du kanske får ta loss sidofacken på stolarna. Panelen på B-stolpen, bara att dra. (Om du har röd inredning ska du vara försiktig med plasten, något i den röda färgen gör den skör, den går sönder om man tittar lite ilsket på den.)
Sen är det bara att följa befintliga kablar ut till dörren. Jag tror du klarar det utan att lossa dörrsidan, det går nog att fiska upp kabeln genom högtalarhålet när du fått den genom gummit i dörrgången.

Men det borde vara fördraget, det du har hittat än nåt som är kopplat i efterhand. Kolla så de verkligen är kopplade i stereon innan du börjar riva inredning.
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]