Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Den ena av skyltbelysningarna lyser inte. Lampan är inte trasig. När jag var där och pillade så blinkade den till lite så jag trodde att det bara av dålig kontakt eller glapp i nån kontakt. Men jag har tryckt i alla kablar så gott det går och använt kontaktspray men den lyser fortfarande inte.
Jag är inte så värst bra på bil-el så.
Och besiktningen börjar närma sig snart och jag vill inte besöka dom onödigt många gånger bara för den lilla lampan.

Någon som kan tänka sig ha en kluring vad som är fel.

Bilen är en 740 -88

Kan passa på att fråga en annan sak. Får man ombesiktning och ett (1) bromsljus är trasigt??
Användarvisningsbild
av Ramon
Kolla vilken säkring som innefattar skyltbelysiningen, ifall just den säkringen har hand om flera saker, checka ifall dessa fungerar... Sen så kan man mäta med en multimeter ifall säkringen är frisk, den kan se hel utanpå, men inte vara det inuti :roll:

Beträffande ombesiktning ifall ena bromsljuset är trasigt vet jag inte riktigt, men det är ju inte så svårt att åtgärda och inte heller så dyrt, så jag skulle fixat det innan besiktning.
av S.t.r.a.n.D
Men det är bara den ena lampan i skyltbelysningen som är paj, det finns två du vet.
Användarvisningsbild
av mojang
jag har exakt samma problem med ena skyltbelysningen, den högra, och har inte fått till det, har en 745 -88
Användarvisningsbild
av nisse
har ni provat å sätta dit en annan. kan ju vara hållaren det är fel på
Senast redigerad av 1 nisse, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Okej, för mig är det den vänstra, men spelar roll.

Har du haft det länge?? Visst går den inte igenom besiktningen om det är trsigt.
av Teemu
kolla att du har spänning fram till lampan samt om kontakt ytorna för lampan är oxiderade...
Användarvisningsbild
av Ramon
Fast ifall kontaktytorna är oxiderade så borde ju kontaktsprayen fixat till det problemet tycker man... Spänningen däremot bör man kolla.
av Teemu
inte alltid enbart kontakt spray räcker till... Men mman ser ju för blotta ögat om det är redigt oxiderat - bara att skrapa/borsta rent med något lämpligt isf.
Användarvisningsbild
av mojang
jag har bytt ut kontakten och det var samma fel....ja tror att jag har nå fel i kablarna men har inte orkat ta tag i det ännu, besiktning till hösten först :)

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]