- tis 04 sep 2007, 22:18
Kanske är jag klantig?! Hade lite glapp i knutkorsen och bytte knutkors+ stödlager utan problem. Märkte upp varje kardandel med tuschpenna på maskeringstejp även splintsen. Tryckte ihop kardandelarna exakt efter min märkning och tog bort maskeringstejpen för att montera kardan. När jag skulle lyfta kardan åkte den isär vid splinsen. Blundade och tryckte ihop delarna och hoppades att allt skulle bli bra
. Vid provturen så kändes det som hela bilen skulle skakas sönder. När jag håller mellan 40-60 Km/h är det som värst men avtar lite vid högre hastigheter. Känns inget alls under 40 Km/h. Provade sedan att vrida axeln 1/4 varv med resultatet att skakningarna började vid 45-50 Km/h. Kan inte se att det finns något passmärke vid splinsen. Var sitter den märkningen i så fall? Är det skroten som gäller eller ska jag prova alla de 23 splintslägena med en provkörning varje gång :idea: ? Balasera om axeln blir bilen still i några dagar. Ska köra 8 mil imorgon. Kul att köra i 30 hela vägen. Någon som vet hur denna saga kan sluta?

- By Elledal