Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1566005
Jag blir tokig på att försöka läsa mig till vad som gäller. Jag ska i första hand försöka byta kondingar i min hastighetsmätare, men om det inte hjälper funderar jag på om det går att ta själva hastighetsmätaren från en nyare 940 och flytta över. Jac vet att kontakterna på baksidan inte är likadana, men det kanske går att koppla om lite tänker jag. Men då kommer man till nästa pilsner, är det rätt signal? Min 740 saknar ABS, och vad jag kan läsa mig till så kan det vara olika då. Sedan läser jag i andra trådar att det är samma efter -88B. Någon som vet vad som gäller, både vad gäller signal och nyare hastighetsmätare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1566186
Om jag inte är helt fel underrättad har 700 modeller före 1988 12 "gluggar" i bakaxeln. Från 1988 har dom 48 "gluggar". Så jag tror inte 900 haft 12 "gluggar" på någon modell. Oavsett ABS eller inte.

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]