Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fragme71
Hej allihopa

Mitt problem är som följer,har en 945 92 års modell(osäker på motor beteckning).För 2 dagar sen kommer följande fel.

När jag startar bilen får jag hålla gasen på cirkus 1500-2000 varv i säg 30 sek efter jag gjort det stabiliserar sej tomgången på ca 8-900 varv,gör jag inte detta dör motorn direkt.

När jag sen ska åka iväg och lägger i 1;ans växel är det som att insprutningen inte är synkat med gaspedalens rörelse,med det menar jag detta: jag kan trycka plattan i botten och det händer inget med varvtalet,han hostar går orent för att efter en liten stund börja öka varvtalet,för att sen varva fullt och så håller det på hela tiden.

Detta fel får jag på alla växlar ,men det känns som att när motorn/bilen blir varm så går det lite bättre,men fortfarande när jag kör bilen känns det som jag har "kängurusoppa" i bilen,den hoppar liksom fram.

Tror det har nått med insprut/pumpar att göra ,men är inte säker ,hoppas att nån här kan hjälpa mej,vill inte skicka in bilen på felsök.

mekar det mesta på bilen,ge mej förslag tacksam för hjälp

mvh jörgen
av Perris
Har du kollat och rengjort tomgångsmotorn ? Kan inte säga att det är just det felet men det liknar ett tidigare problem som jag hade för ett par år sedan med min bil. Efter att jag gjorde rent blev allt bra.

Lycka till

Mvh

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]