Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fribbe_740
hejsan på er!
Jag har en 745:a som vänstra framrutetorkaren har pajat på. torkaren har ganska säkert bara lossnat från torkarmotorn, den är helt slapp. det jag undrar är hur fan kommer man åt mekanismen? öppnar man motorhuven så sitter torpedväggen framför torkarmotorn, och när jag tog bort kåpan under ratten så sitter det en vägg där också! måste man riva ut inredningen ovanför ratten eller finns de något smartare sätt?
av kaffe_koppen
ska du åt torkarmotorn och allt det där så ska du ta bort plåten mellan huv och vindruta. sitter skruvar i framkant och på sidorna tror jag.
Användarvisningsbild
av fribbe_740
kaffe_koppen skrev:ska du åt torkarmotorn och allt det där så ska du ta bort plåten mellan huv och vindruta. sitter skruvar i framkant och på sidorna tror jag.
aha ok tack! de tänkte ja inte på! :roll:
av Addekarlsson
3 skruvar är det, en på var sida bakom huvgångjärnen, samt en skruv mitt på torpedväggen.
Glöm inte lossa torkararmarna innan du försöker få lös bröstplåten bara. :D

Mvh/ Adde
av lennart lundberg
Hej!

Det finns en vajer som förbinder torkarna med varandra och det händer att vajer rostar av eller hoppar av. Det kan var det som är felet på din bil. Vajer sitter under plåten den som Stefan beskrev mellan huven och framrutan.

Lennart 960
Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?