Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rirojej
har den 2 hål vid varje sida så finnes det byglar på biltema för att lossa den
Användarvisningsbild
av Rirojej
Inte 2 små hål på varje sida? kan du fixa bild? för min orginal hade det å det va lätt å ta bort me biltema byglar. borde va samma så länge dem inte bytt den för länge sen
av volvo1975
Det löser sig nog, Har skaffat verstadshandboken nu. Tydligen kommer man åt spärrarna som håller den bakom vridknapprna på radion. Ska testa imorn, tack iaf för råden!
av isakfrosta
Hej hej!

Har samma problem. Hur löste du det? Hjälpte det med nykeln från biltema. Har också en 740 från 85!

Tacksam för svar!
av volvo1975
Plocka bort de stora vridknapparna på stereon. ta bort allt knappar plus hyllsorna som sitter under.

sen tar du en ståltråd och böjer till en läplig krok av spetsen.

Genom hålen som blev där knapparna satt kan du dra in clippsen med kroken så att dom inte spärrar stereon längre. (clipsen syns om du tittar genom hålen och ut mot sidokanten på steroen på båda sidorna)
av isakfrosta
Tack så mycket för din hjälp!

Har dock fortfarande inte lyckats få loss stereon :) Det är ett vimmel av smått där inne bakom knapparna och tekniskt inkompetent som jag är hittar jag inga clips? (hur nu dom ser ut..). Är det ngn som känner till en ritning av stereon? Hur ser clipsen ut?

Tacksam för all hjälp! (Snart blir jag galen på den ******* stereon!"
av volvo1975
Men det ska inte va svårtr alls att hittta clipsen, Dom ser väl ut som en liten bladfjäder ungefär. I verstadshanboken finns det beskrivet annars om du kan låna den på bibblan eller så eller skaffa, bra sak att ha.

Men har du fått bort knapparna borde det lösa sig, titta genom hålet och snett ut mot kanten på stereon så ska du se clipset.

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]