Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RMH
Bytte stötdämpare fram på min V90. Detta resulterade i att framvagnen blev ca 5-6 cm högre än tidigare, ser inte klokt ut! ?:-/ Modellen jag köpte var Monroe 4520 gasdämpare och skulle vara till 960/V90. Jag blir osäker på om det kan vara så att den är alldeles för låg bak, men jag tvivlar på att det är det i första hand som spelar in.

Har någon något snabbt och bra tips på hur jag kan komma tillrätta med att sänka bilen i fram utan att behöva göra något dumt. Är det en bra idé att försöka byta till typ sänkningsfjädrar i fram?

Eller om det nu är så att jag behöver höja i bak (bilen har automatisk nivåreglerig), hur kan jag göra då?
När man haft bilen upphissad så kan det ta ett tag innan den sjunker till rätt nivå igen. Hur mycket lossade du i framvagnen förutom det som är helt nödvändigt, lossade du vid bussningarna också? I så fall kan det vara att du drog åt dessa bussningar igen med bilen upphissad.

Mvh GK
gnestakalle skrev:När man haft bilen upphissad så kan det ta ett tag innan den sjunker till rätt nivå igen. Hur mycket lossade du i framvagnen förutom det som är helt nödvändigt, lossade du vid bussningarna också? I så fall kan det vara att du drog åt dessa bussningar igen med bilen upphissad.

Mvh GK
Det var en kompis som bytte, han bytte även de flesta bussningar på samma gång så jag ska kolla med honom hur han gick till väga. Om det var så att han drog åt bussningarna med bilen upphissad, kommer den sjunka igen så småningom ändå?

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]

Volvo car UX

"Cirkeln är sluten. Med den senaste uppd[…]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särskil[…]

Känsligt med insug i plast?

Har en V40 T2 från -14, men en tomgång[…]