Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
ja. men va fan kan det vara. har du provat att kontakta volvo? rabbla upp alla saker du har provat?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har du testat om motorn "startar till" om du duschar startgas i insuget direkt efter att motorn stannat efter dom 2 sekunderna?
Om motorn "startar till" vid detta test, så är det ett bränsleproblem. Men om motorn fortfarande vägrar med startgas så har motorn problem med tändningen (gnistan).
av Lesjö
Har du kollat tändmodulen? Sitter under huven på vänsterskärmen. Styr tändningen, men påverkar även bränslet. Måste bytas och brovas. Jömför Mekonomens nummer.
Hallgivaren som ger tändningsimpulsen vid tändningsläget. Sitter inuti fördelarlocket. Ta bort hela fördelaren, rengör och testa. Någon kanske kan tala hur man testar minns inte.
av nicklast
fördelaren å rotorn är rengjord och kontrollerad var inget synligt fel på det..

det är bytt motor till en b230ft fast med motronic styrningen..

ska prova köra med startgas idag å se vad som händer.
av nicklast
Nu har ja prova med startgas, bilen håller igång med startgas alltså ligger felet i bränslesystemet.

Så länge jag vrider och matar med nyckeln så pumpar det bränsle till en petflaska ja stoppat slangen i, så soppa kommer det iallafall hela vägen då ja matar med nyckeln..

det är alltså efter man släppt nyckeln då bilen gått igång som nånting händer och bilen dör..
Användarvisningsbild
av emwtur
nicklast skrev:Nu har ja prova med startgas, bilen håller igång med startgas alltså ligger felet i bränslesystemet.
Kunskap är makt !!!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60