Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
kaihaj skrev:Kallstartsventil finns inte på b230fk.. det e en givare som säger till att spridarna ska köra i extra bränsle vid kallstart istället.. sa dom på volvo :D
Dom menar motorns tempgivare som sitter strax under treans insug. Den sitter ganska svåråtkommligt, men allt går bara man vill!
av kaihaj
Yes jag får kolla lite på detta med bränslepumpar och givare näste gång jag e i garaget... Men felen som kan vara är alltså. nån bränslepump, givare ller bränsle läckage? Inget med styrenheten som dom trodde på volvo? :S
Användarvisningsbild
av Jocke S.
kaihaj skrev:Yes jag får kolla lite på detta med bränslepumpar och givare näste gång jag e i garaget... Men felen som kan vara är alltså. nån bränslepump, givare ller bränsle läckage? Inget med styrenheten som dom trodde på volvo? :S
Tempgivaren ger signal till styrenheten som i sin tur ger signal till bl.a. spridarna. Jag tror mer på tempgivaren...den är åtminståne billigare än styrenheten... :wink:
av kaihaj
hehe jo styrenheten är väl inte direkt billig? :D
av nofear745
kaihaj skrev:hehe jo styrenheten är väl inte direkt billig? :D

Går o få tag på för 1000 spänn beg.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
nofear745 skrev:
kaihaj skrev:hehe jo styrenheten är väl inte direkt billig? :D

Går o få tag på för 1000 spänn beg.
1000 spänn är mycket, speciellt om man inte vet om det löser problemet.
av Kena
Backventilen går inte att kolla om den är hel eller ej. Hade samma symptom som du på min 85as GLE, fick yta den flera ggr. Den sitter på trycksidan på pumpen och är lätt att byta, kostar väl en hundring på Våfflo.
EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]