Moderator: Moderatorer
Ander_s skrev:Kollat diagnosen nu: 1-1-1 både i 2:an och 6:an!Jag skulle gissa på kylvätsketempgivaren som sitter under treans insug (svåråtkommlig...men det går).
Bilen är dock fortfarande död.. Provade bogsera utan framgång, vid ett tillfälle tände den en kort stund sedan död...
Motorelektronikvarningslampan lyste dock hela tiden under bogseringen. Är inte det märkligt när vi ej fick nån felkod?
Bränslepumpen under bilen går när tändningen vrids på.
Provade ta lös kabeln från tändspolen och hålla mot grenröret och dra runt, gnista.
Tips??
Ander_s skrev:Superbra med ett forum med all denna kompetens! Tusen tack alla!Kylvätsketempgivaren sitter på motorblocket (under treans insug (ettans är närmast fronten på bilen)). Kontakten är en 2-polig flatstiftkontakt (Likt kontakterna på spridarna). Kontakten sitter instucken rakt in i givaren.
kylvätsketempgivaren, ok, var sitter den? Går den att byta själv, kostnad?
Vad gör den? Om jag får igång bilen när motorvärmaren varit i, talar det för att det är den då? Ska hem och testa, har en gång satt i motorvärmaren och då gick den igång direkt men det kan ju varit slumpen.
Om den inte går igång trots motorvärmare, vad kan det vara då?
Bränslepumpsreläet verkar det vara i 9 fall av 10 i alla de diskussioner med icke startadnde bilar här på forumet men om man hör punpen under bilen kan det ändå vara den som är paj? Styr den även pumpen inne i tanken?
Hallgivare har nämnts kan det vara den?
Skall även kontaktspraya alla kontakter utom lambda (var det väl?), var sitter lamdagivaren?
Ander_s skrev:Suck.. startar nu ej heller trots att jag haft motorvärmare + kupevärmare under huven i 4 timmar...Dessutom tankat fullt med dunkar för att kringå ev fel på förpumpen, huvudpumpen surrar som den ska, bilen är stendöd...Jag tycker att den borde lämna en felkod...men men...sånt är livet!
Jocke S. Kan det vara kylvattentempgivaren trots att den ej startar med motorvärmare eller tror du på nåt annat?
Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]