- ons 11 sep 2013, 19:02
Oppdatering om bilen: lockup fungerer inntil en time med pen kjøring. I bykjøring forsvinner det fortere. Typisk er det 4. gir der den lettes kommer i lockup, mens 3. gir ofte ikke går i lockup før 4. gir har hatt lockup. Skjønner ikke noe av dette men må vel bare begynne å bytte et sted. Har lest at girkassen kan overhete uten lockup og det er skadelig ergo bør lockup repareres. I verste fall bytter jeg hele girkassa. men det er litt synd fordi den har fungert helt utmerket i 120 000 km i mitt eie nå.
roh66 skrev:Det er solenoiden som bruke å feile.Jo takk skal høre. Hørte med Bilia og de ville ikke ha meg som kunde, 3128kr for en solenoid og da må jeg hente den sjøl i butikken! I UsA koster den rundt 160 dollar, men har ikke funnet et firma som sender utenlands enda.
Kan desverre ikke så mye om aw30 40.automatkassen.
De må jo gå ann å köpe en brukt kasse fra sverige?
Pröv med http://www.bildelsbasen.se
Fant en masse med kassa der. ca:3500-5000.skr.
Å så har du litt norgerabatt på det. :) :D ca:8% på kronkursen.
Mvh.R.
Oppdatering om bilen: lockup fungerer inntil en time med pen kjøring. I bykjøring forsvinner det fortere. Typisk er det 4. gir der den lettes kommer i lockup, mens 3. gir ofte ikke går i lockup før 4. gir har hatt lockup. Skjønner ikke noe av dette men må vel bare begynne å bytte et sted. Har lest at girkassen kan overhete uten lockup og det er skadelig ergo bør lockup repareres. I verste fall bytter jeg hele girkassa. men det er litt synd fordi den har fungert helt utmerket i 120 000 km i mitt eie nå.

- By Hezzen13