Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av winston
Biltemas högtalartyg finns i 3 färger. Mörkgrå nr 31-400, ljusgrå 31-401, svart 31-487. Storlek 200x142 cm, räcker till taket utan problem. Tyget är lite luddigt och elastiskt så det är lätt att limma. Jag har monterat på 2 bilar med den ljusgrå färgen. Inga problem med att limmet tränger igenom tyget. Spraya rikligt på pappen och tyget, en halva i taget, lägg på tyget, gör sedan likadant med andra halvan, var helst två när tyget skall läggas på pappen.
Användarvisningsbild
av Annnan
winston skrev:Biltemas högtalartyg finns i 3 färger. Mörkgrå nr 31-400, ljusgrå 31-401, svart 31-487. Storlek 200x142 cm, räcker till taket utan problem. Tyget är lite luddigt och elastiskt så det är lätt att limma. Jag har monterat på 2 bilar med den ljusgrå färgen. Inga problem med att limmet tränger igenom tyget. Spraya rikligt på pappen och tyget, en halva i taget, lägg på tyget, gör sedan likadant med andra halvan, var helst två när tyget skall läggas på pappen.
OK, men ingen av färgerna är ju aktuella i vår bil.... den är guldfärgad på utsidan och allt (så gott som) på insidan är beige, så det skär sig en smula med svart eller grå nyanser i taket. Det måste nog vara beige.

Så frågan är om det går att få dit originaltaket på nåt vis?
Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Volvo car UX

Har fått notis både via appen och i bi[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]