- mån 24 jan 2005, 15:57
Har en ´88 760 GLE med PRV -sexan och började fundera lite över hur många hästar den har. När jag började reda ut saken visste ingen riktigt exakt antal, gissningar mellan 143 - 180 hästar förekom. Kollade sedan bilens VIN-kod för och få exakt motortyp och blev förvånad då motorn är en B280E enligt koden. Trodde att det var en B280F då den har elektronisk insprutning i stället för mekanisk.
Alltså; vad är skillnaden mellan E och F-motorn och hur många hästkrafter har respektive motor? Nämnas bör ännu att min alltså har elektronisk insprutning men ingen katalysator. Den är inte heller bortplockad eftersom det inte finns något nämnt i registreringsbeviset att bilen skulle vara avgasrenad eller utrustad med katalysator. Vad är det för mysko bil jag har??? :shock:
Alltså; vad är skillnaden mellan E och F-motorn och hur många hästkrafter har respektive motor? Nämnas bör ännu att min alltså har elektronisk insprutning men ingen katalysator. Den är inte heller bortplockad eftersom det inte finns något nämnt i registreringsbeviset att bilen skulle vara avgasrenad eller utrustad med katalysator. Vad är det för mysko bil jag har??? :shock:
- By sicnarf