Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HannesEng
Har en 945 -96 EPA som diffen gick sönder på och då bytte jag bakaxel, efter det så funkade inte hastighetsmätaren.
När vi skulle ta ner den gamla bakaxeln så gick kablarna av på givaren på bakaxeln så vi lödde ihop dom och tänkte att de borde funka.

När den givaren var trasig så bröt inte bilen som den brukar göra men nu bryter den på 30kmh även fast inte hastighetsmätaren funkar

Vet nån vad felet kan vara? har aldrig haft problem me hastighetsmätaren inan.
av Sorken
Kabelhöljet på mina kablar var mjuka som smör, så jag la på krymplast, så det kan ju vara att den tvinnade kabeln kortsluter kanske?
På vänster sidas hjulhus sitter en box som är ihoplimmad med en kontakt. Där är nästa ställe man kan mäta upp sensorn på. Det ett litet helvete att få upp dosan, jag bröt sönder den i småbitar.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag skar en skåra med en brytbladskniv runt om i skarven slipade sedan ner ett bågfilsblad så det blev smala, tunna tänder och sågade sedan ner i skarven tills den gick att öppna. Tejpade sedan ihop halvorna (när jag bytt kabeln till givaren) och det håller än.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]