PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fribbe_740
Hej allihopa! Jag undrar hur sjutton man får bort låsringarna på ventilerna på b20topp? Har klämt ihop fjädern men låsringen är ju bara en rund ring med två små hack på? Ingenstans att greppa med nåt verktyg eller nåt... Fattar ingenting! Tacksam för hjälp
mvh david
Knasterna är två koniska halvor som låser i spåren i ventilskaftet. De kan sitta ganska hårt om man har haft starkare eller dubbla ventilfjädrar. Prova med att knacka med skaftet på en skruvmejsel eller försök få in en tunn mejsel i skarven mellan halvorna.
Nu är problemet löst! var första gången jag gjorde detta så jag gjorde "lite" fel.... ditt inlägg hjälpte mig mycket amapola, hade ingen aning om att det var några konade saker där.. det var det som fick mej att tänka tanken att prova knacka ner fjäderbrickan efter att man spänt ihop fjädern :roll: då föll pusselbitarna på plats :P tack! mvh david
AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Vw passat

Hej. Har en vw passat kombi,2018 bensinare. Som g&[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]