- tor 17 maj 2007, 17:12
Hej!
Jag är en lycklig ägare av en Volvo 144DL -74
Jag renoverade mina bromsok fram för att tag sedan så jag bestämmde mig för att lufta dom igår, och när jag luftade bromsarna fram upptäckte jag något väldigt festligt... nämligen att det var fullt med underredsmassa, olja, grus och jag vet inte allt på de nedra bärarmarna på bägge sidor... så jag började skrapa bort lite och upptäckte att det var massor med hål i den ena armen och den andra var kraftigt rostangripen.
och jag upptäckte också att det var rosthål i motorbalken...
Det jag tycker är konstigt är att när jag besiktade bilen i Juli förra året så sade dom inget om det. Bilen har nämligen varit avställd sadan 2000-11-27 och jag köpte bilen 2005-10-19 och besiktade den i Juli förra året som sagt bara för att se hur mycket skit det var på den men dom sade inget om detta :evil:
Jag fick 3 anmärkningar när jag besiktade nämligen följande
1. CO halt tomgång för hög 6,8 (4,5 skall det ligga på ellel lägre)
2. Färdbroms bak båda sidor anliggning
3. Bromsljus vänster ur funktion
Är det ett vanligt fenomen att motorbalken och dom undre bärarmarna rostar?
Jag är en lycklig ägare av en Volvo 144DL -74
Jag renoverade mina bromsok fram för att tag sedan så jag bestämmde mig för att lufta dom igår, och när jag luftade bromsarna fram upptäckte jag något väldigt festligt... nämligen att det var fullt med underredsmassa, olja, grus och jag vet inte allt på de nedra bärarmarna på bägge sidor... så jag började skrapa bort lite och upptäckte att det var massor med hål i den ena armen och den andra var kraftigt rostangripen.
och jag upptäckte också att det var rosthål i motorbalken...
Det jag tycker är konstigt är att när jag besiktade bilen i Juli förra året så sade dom inget om det. Bilen har nämligen varit avställd sadan 2000-11-27 och jag köpte bilen 2005-10-19 och besiktade den i Juli förra året som sagt bara för att se hur mycket skit det var på den men dom sade inget om detta :evil:
Jag fick 3 anmärkningar när jag besiktade nämligen följande
1. CO halt tomgång för hög 6,8 (4,5 skall det ligga på ellel lägre)
2. Färdbroms bak båda sidor anliggning
3. Bromsljus vänster ur funktion
Är det ett vanligt fenomen att motorbalken och dom undre bärarmarna rostar?