PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av tord
hej
vi har ett litet problem som gäller dörrarna på en pv 544. vi har nya lister och allting är på plats men dörrarna vill inte riktigt gå igen helt. det är precis som att någonting tar emot.
finns det någon som kanske vet vad problemet är?

tack på förhand!
av Nyllet
Hade samma problem på en Bubbla som jag renoverade. Det visade sig att dom nya listerna var mycket tjockare än vad std. var från fabrik. Så det vara bara att slipa ner listen lite så att det försvann lite gummi.

Kanske är helt ute och åker med detta svaret, men tänkte att det kanske kan vara en idé.

A
av Arne
Har du justerat dörrarna rätt då?
Användarvisningsbild
av fribbe_740
när de tar stopp, är de klonkpang tvärstopp eller fjädrar dörren lite? du känner nog igen känslan av att försöka stänga en dörr när man stoppat nåt i glipan på gångjärnssidan, så försök luska ut om det är vid gångjärnen det tar stopp eller vid dörrlåset eller nånstans vid listen runt om
av Ragnarpe
Och nu minns jag tillbaka, reserverar mig dock för resultatet; Lossa skruvarna på dörrstolpen något, inte för mycket så att låsenheten glider för lätt. Stäng dörren sakta och försiktigt men ändå med fast hand. Öppna dörren nu med handtaget nere och skruva fast låsdelen på dörrstolpen. Gör ett eller två försök med den här metoden och hör av dig.

Ett tillägg för jag kanske minns fel; Tror att det var på Amazonen jag gjorde så, men värt o prova....

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]