PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Volvo_Islander
Det kan ju ändå inte uteslutas att även den nya packningen gått. Kontrollerade du att topplocket var plant innan monteringen? Den nya packningen kan ju ha varit defekt också. Det som sätter lite myror i huvudet är ju att den gick varm före packningsbytet men även efter. Då kan man ju börja fundera om det finns något som orsakar packningshaveri. Tilltäppta kylkanaler i motorblocket kan vara en orsak.
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Nee det är nog inte i motorn det sitter utan i kylaren tror jag för den kokar när man har termostat men när man kör utan och känner på kylarslangar samt på kylaren så är kylaren varm nästan ända ned men längst ned så är det kall...
Användarvisningsbild
av fribbe_740
ta ur den anslutningen som går från motorn till kylaren sen sätter du på motorn me termostat o allt på helt normalt och ser om de sprutar någe vatten och om de itne gör de ta av termostaten och meka lite hit o dit för å försöka luska ut va problemet är

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]