- mån 24 jul 2017, 11:49
#1187022
Om du lyser i hålet där kontakten ska sitta så ska du kunna se fördjupningen i stången där felläget är. Det man kan göra (brukar inte behövas) är att försöka hjälpa kolven till nolläget. Den är fjäderbelastad så en liten skruvmejsel och "putta" på den då ska den komma rätt. Annars får man ta hjälp av en kompis som trycker på sakta och försiktigt på bromsen samtidigt som du öppnat något varv på en av nipplarna på ventilen. Kontakten ska vara monterad och bromsen trycks sakta ner tills lampan slocknar. Det är mycket viktigt att nippeln skruvas åt innan bromsen släpps upp. Släpper du upp pedalen med nippeln öppen får du lufta systemet. Fungerar det inte får du öppna på andra sidan och försöka igen. Gammal bromsvätska suger åt sig vatten så det är inte omöjligt att det har rostat lite i ventilen.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V