NisseHult skrev:Men annars är det väl bara taket och bakluckan som skiljer en Express från en vanlig 140?
Så resten är standard-delar menar jag.
Brorsan har en uppmurken Express som han tänker göra järnfilspån av nämligen.
MAn ska tänka sig för innan man skrotar en Express för att flytta taket. Värdet kommer att ligga i att det varit en Express när den var ny. Jämför värdet på en PV standard mot en sport. De flesta känner inte till hur lite skillnad det är - dubbla SU och fyra sportemblem. Man konverterar lätt för 2000kr men marknadsvärdet kommer att skilja säkert 30.000. mellan en "clone" och en äkta.
PV Sport tvärt emot vad många tror har INGET av följande attribut:
- Skivbromsar
- Overdrive
- Högre kompression
- Vassare kam
Mytbildningen kring dessa märkvärdigt stark, men visst ärt det något speciellt med en röd PV sport ändå!?
En fin express kanske man ser en gång per år, knappast oftare. De är värda att lägga mycket jobb på för att rädda.
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87
http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10