Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ymse
Har läst här på forumet, funderat och veckat pannan. Outback vänta in en långmilad Alltrack eller XC70. Nu får det bli en Volvo, tror jag... under 200t. Diesel, manuell ,4wd. Så ni som vet, när är dom dyra serviserna, finns det årsmodeller man ska passa sig för 08 och framåt. Ska man köpa nyare årgång med många mil eller äldre med färre mil(D3,D5)? Vore väldigt tacksam för hjälp då man är novis. Tex. gäller strulet med multiremmar som kraschar kamremmar alla årsmodeller, motorvarianter?
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Tjena Ymse,

Det hela beror ju till stor del på vilken budget du har för detta bilköp, men Jag säger som vanligt:

Kolla att service är gjord och att det inte är uppenbara fel eller missljud.

Och kolla på bilpriser.se för ett realistiskt pris innan du slår till.

Och bär i minnet Wissels bevingade visdomsord : bästa sättet att kolla att AWDn funkar är på grannens regnblöta gräsmatta. :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av Perc
Krav på manuell låda är ju ett bergsäkert sätt att sålla bort typ 90 procent av utbudet. :)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Andreas2012 skrev: Och bär i minnet Wissels bevingade visdomsord : bästa sättet att kolla att AWDn funkar är på grannens regnblöta gräsmatta. :-)-) :-)-)
Där kom den ja! :D
av ymse
Ja budgeten är max 200t och anledningen till manuell är förbrukningen och driftsäkerheten på sikt. Men jag kanske har fel?
av Petzzon
ymse skrev:Ja budgeten är max 200t och anledningen till manuell är förbrukningen och driftsäkerheten på sikt. Men jag kanske har fel?
Tveklöst rätt gällande förbrukning vad gäller driftsäkerheten däremot tror jag inte det är några bekymmer. Skatten skiljer också några kronor.

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]