Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lowwet
Hej. jag har en 850 t5 från 94 som är "lagom" trimmad med steg 3 chip, större turbo blablabla.
problemet jag har är att den sätter felkod 232 (hastighetsmätarsignal felaktig) när jag har stått stilla på tomgång ex antal minuter.
inte alltid men om den tänds så är det efter 3-7 min.

undrar om någon här har vart med om något liknande eller om någon duktig har nån info att dela med sig av.

tacksam för svar!

//Anton
av *pettson*
Nu vet jag inte vilket uttag du läst ur, eller vilken tabell du använt.
MEN.. Kod 2-3-2 har iallafall en helt annan betydelse för mej om det gäller din motor (antar det gäller din motor eftersom du berättar om tomgången).
Är det så att det gäller din motor så kika i en felkodstabell för det insprutningssystem som du har.
av lowwet
Jasså?! Hade jag ingen aning om att det fanns olika benämningar på felkoderna! Jag har bara googlat "felkoder Volvo 850" tror jag kom in på TPC eller så va det detta forum!

Hur vet jag vilket insprutningssystem jag har så jag kan få rätt "tabell" ?
Användarvisningsbild
av Dobermann
232 Diagnostic Socket A2 (Motronic 4.3)
Long-term fuel trim, at idle, at upper or lower limits.

Nr 1 att kolla är efter vacuumläckage.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
.... Eller så kan man ju göra det lite enklare för sig och kika i den klistrade tråden ........

2-3-2:
LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övregräns (för mager)

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]