PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

hej igen! tog traktorn till cruisingen och vårmönstringen i linde förra helgen och hade riktigt kul med precis tillräckligt många på flaket för att det inte skulle ta i och skrapa i guppen. :wink: den kördes hårt den helgen och på vägen hem så åkte jag lite för fort på en upphöjning som jag missbedömde så det tog i ordentligt. efter detta så har jag problem med att det låter nå hemskt när jag startar och ännu värre när jag stänger av. vad tror ni vad jag märkt så låter det inte när jag åker utan bara vid start och stopp. det är som nån tar tag och bara ruskar i vad det nu är som låter. :???:
Avgassystemet tar mot karossen nånstans. Antagligen någon gummiupphängning som lossnat. Hissa upp med domkraft, lägg under en pallbock och säkra så inte bilen ramlar ner. Kryp under och kolla avgassystemt var det kan ta i. Kolla även så det inte ligger an mot bakaxeln.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]