Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Hej!

Hur är det att koda fjärrdosan på Volvo S70R 1998? Går detta att utföra själv eller måste man lämna det till Volvo?

Har läst lite om att det har funkat att koda om den på vissa bilar som man gjorde på 850s, men verkar inte funka på S70?
Användarvisningsbild
av Sunschreem
nupp, bara 850 man kan göra det själv på. På x70 är det volvo som gäller. Har du en dosa som tillhör bilen så räcker programmering. Har du ingen dosa så kostar den ett par hundra. Dom ville inte programmera om en beg här i motala. Tycker att dom borde kunna skriva äver gammla mjukvaran igentligen...men mkt vill ha mer :/
av JT855
Jag funderade på att köpa en v70 för nån månad sen, pratade med Volvo då angående att koda in en beggad fjärr... 300 spänn ville dom ha för det och inga som helst problem med en beggad fjärr.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Lucif3r skrev:Som sagt kan dom koda in begagnade fjärrisar utan problem, dom verkar bara otroligt ovilliga att göra det.
Mjo, därför jag skrev mkt vill ha mer ;) Har dosa från min gammla v70 sitter i nyckelringen med nytt batteri. Men när mekanikern knappt kan stanna och förklara så vettefan om jag ens försöker gå dit igen. Kanske ska ta och prova i mjölby istället.

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]