- lör 11 maj 2013, 11:03
En lång historia kort: Åkte med släp från Strömsholm mot hemmet då jag stannade i E-tuna märkte jag att släpet var inoljat på vänster sida,varpå jag tittar in under motorn och ser hur det bildas en pöl med olja på marken. Det rinner inte med droppar i rask takt. ?:-/
Fortsätter min färd mot hemmet och när jag har en mil kvar så märker jag att den börjar varna för "inget oljetryck,stanna omedelbart" men enbart när jag svänger.Kommer hem o stänger av bilen och klappar den på motorhuven och kollar oljestickan,snustorr..... :shock:
Öppnar motorhuven och ser på vänster sida nere att det finns "lite" olja där. :-O)
Nu till mina frågor:
Vågar jag köra den 9km. om jag fyller på ordentligt med olja ??:-/ Det är så långt till verkstaden !
Någon som kan ge sig på en kvalifiserad gissning :?:
Tacksam om någon kommer med förslag
-) så slipper jag ta det beslutet
Fortsätter min färd mot hemmet och när jag har en mil kvar så märker jag att den börjar varna för "inget oljetryck,stanna omedelbart" men enbart när jag svänger.Kommer hem o stänger av bilen och klappar den på motorhuven och kollar oljestickan,snustorr..... :shock:
Öppnar motorhuven och ser på vänster sida nere att det finns "lite" olja där. :-O)
Nu till mina frågor:
Vågar jag köra den 9km. om jag fyller på ordentligt med olja ??:-/ Det är så långt till verkstaden !
Någon som kan ge sig på en kvalifiserad gissning :?:
Tacksam om någon kommer med förslag
- By NordT6