Mrmuscle skrev:Är ni nöjda med bilen?
Är det sportläge på alla v60 t6? Hur använder ni det läget?
Skillnad på -11 och -12 årsmodell?
Funderar på att byta upp mig från min t3. Är supernöjd med v60 men vill ha lite mer tryck i motorn. Borde bli lite skillnad med t6!
Är väldigt nöjd men min T6:a, motorn är en riktig pärla, bra med tryck och som alla raka 6:or väldigt jämn och vibrationsfri gång. Fyrhjulsdriften tror jag också du kommer uppskatta. Sportläge finns på alla T6, och det är klar skillnad i uppträdandet, den känns betydligt rejsigare med snabbare gasrespons och snabbare växlingar i sportläge. En sak jag tor skiljer på -11 & -12 är Volvo on-call, har för mig att fjärrstyrning av parkeringsvärmare via mobil kom först -12, det är en riktigt trevlig finess. Som dragbil lär det också vara en viss skillnad mot en T3, man känner knappt att det hänger något bakom.
Nackdelar då ? Min har lite småknirr i inredningen men det har ju inte med T6 att göra. Växellådan är betydligt bättre än den tidigare 5-växlade, men den har en bit kvar till ZF:s 8-växlade i ex. BMW. Soppaförbrukningen är ju inte helt modern, iallafall inte enl. EU cykeln, i verkligheten snittar jag på 1,1 i blandad körning om jag kör semi-försiktigt. Man köper ju dock inte T6 för att spara soppa så det spelar mig inte så stor roll.
Jag klimat kompenserar för din miljöbil.