Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Är ni nöjda med bilen?
Är det sportläge på alla v60 t6? Hur använder ni det läget?
Skillnad på -11 och -12 årsmodell?

Funderar på att byta upp mig från min t3. Är supernöjd med v60 men vill ha lite mer tryck i motorn. Borde bli lite skillnad med t6!
av Tobbe1977a
Mrmuscle skrev:Är ni nöjda med bilen?

Funderar på att byta upp mig från min t3. Är supernöjd med v60 men vill ha lite mer tryck i motorn. Borde bli lite skillnad med t6!
Kan tyvärr inte säga hur en T6 går, själv är jag på jakt efter en V60 T5. Finns dock inte så många att välja på beg marknaden.

Såg denna T6 till dig, den var inte helt fel och till rätt så bra pris också: http://www.blocket.se/malmo/VOLVO_V60_T ... =23_15&w=3
Användarvisningsbild
av LasseKongo

Är väldigt nöjd men min T6:a, motorn är en riktig pärla, bra med tryck och som alla raka 6:or väldigt jämn och vibrationsfri gång. Fyrhjulsdriften tror jag också du kommer uppskatta. Sportläge finns på alla T6, och det är klar skillnad i uppträdandet, den känns betydligt rejsigare med snabbare gasrespons och snabbare växlingar i sportläge. En sak jag tor skiljer på -11 & -12 är Volvo on-call, har för mig att fjärrstyrning av parkeringsvärmare via mobil kom först -12, det är en riktigt trevlig finess. Som dragbil lär det också vara en viss skillnad mot en T3, man känner knappt att det hänger något bakom.

Nackdelar då ? Min har lite småknirr i inredningen men det har ju inte med T6 att göra. Växellådan är betydligt bättre än den tidigare 5-växlade, men den har en bit kvar till ZF:s 8-växlade i ex. BMW. Soppaförbrukningen är ju inte helt modern, iallafall inte enl. EU cykeln, i verkligheten snittar jag på 1,1 i blandad körning om jag kör semi-försiktigt. Man köper ju dock inte T6 för att spara soppa så det spelar mig inte så stor roll.
av titanum
Tobbe1977a skrev:

Kan tyvärr inte säga hur en T6 går, själv är jag på jakt efter en V60 T5. Finns dock inte så många att välja på beg marknaden.

Såg denna T6 till dig, den var inte helt fel och till rätt så bra pris också: http://www.blocket.se/malmo/VOLVO_V60_T ... =23_15&w=3

Känns direktimport över den Blocketbilen.
av KarlE
Jag har T4 och går i samma tankar. Det är bara en tidsfråga! KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kör V60 T6 R-design Polestar - Underbar bil, underbar motor!

Polestar-optimeringen är värd vartenda öre kan jag säga. Jag använder sportläget i princip helatiden. :twisted: :oops:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är en fantastisk motor!

/Martin
av perhall
T6 utan xenon är import!
Och dåligt specat...
Merförbrukningen för en stor motor tycker jag oftast är mycket mindre än de flesta tror.
Tittar man på tyska ams tester och "snålrundan" kan man konstatera följande ur förra numret
BMW 520i och Merca E200T drar 10% mindre än en Audi A8 med V8 dubbelturbo och 0-100 på 4,4 sek.
En BMW 530d går 0-100 på 6 sek, en 520d på 9 sek ca. Runt 10% skillnad i förbrukning.
Däremot blir ju de flesta andra kostnader lite högre men det är det värt.
(jag ska snart köpa en snabb bil igen:))
PH
av vicster
Bild
Bild
Kan mycket väl vara den sista V60 Black R som tillverkades! Fick leverans på norrmännens mest heliga dag, suttone mai :D

Grymt nöjd såhär långt, så kör på ni som funderar på en rak sexa under huven! :-)-)
Senast redigerad av 1 vicster, redigerad totalt 0 gånger.

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]