- tis 07 maj 2013, 20:49
#752956
Hej!
Direkt efter att jag besiktat bilen ( Volvo 850 -95 Turbo) så började den gå riktigt dåligt. För det första försvann tomgången vilket resulterade i att jag var tvungen att gasa och bromsa samtidigt för att den inte skulle dö. Bilen vaggade sig fram otroligt ryckigt. Min första tanke var att LMM gått sönder så jag testade att dra ut kontakten, med visst resultat. Bilen slutade att rycka och ryka svart rök men tomgången är fortfarande = noll. Turbon laddar inte över på det vita heller.
Felkoder jag fick ut (efter att ha nollställt och sedan kört en bit): 5-1-4, 1-2-1 och 4-1-4.
Jag har kollat runt på diverse forum och trådar och har försökt hitta vakuumläckage men inte gjort, kollade med startgas. Jag har rengjort och smort tomgångsmotorn, sett över MV samt prövat att byta LMM och nollställa koderna.
Jag köpte en ny LMM, inte bosch men den skulle passa om originalnumret matchade, vilket de gjorde. Med den nya inkopplad gick den lika dåligt som med original! 2L/milen, svart rök, ryckig och inte alls särskilt glad.
Jag känner att jag har gjort det jag för att hitta felet men jag behöver nu HJÄLP!
Direkt efter att jag besiktat bilen ( Volvo 850 -95 Turbo) så började den gå riktigt dåligt. För det första försvann tomgången vilket resulterade i att jag var tvungen att gasa och bromsa samtidigt för att den inte skulle dö. Bilen vaggade sig fram otroligt ryckigt. Min första tanke var att LMM gått sönder så jag testade att dra ut kontakten, med visst resultat. Bilen slutade att rycka och ryka svart rök men tomgången är fortfarande = noll. Turbon laddar inte över på det vita heller.
Felkoder jag fick ut (efter att ha nollställt och sedan kört en bit): 5-1-4, 1-2-1 och 4-1-4.
Jag har kollat runt på diverse forum och trådar och har försökt hitta vakuumläckage men inte gjort, kollade med startgas. Jag har rengjort och smort tomgångsmotorn, sett över MV samt prövat att byta LMM och nollställa koderna.
Jag köpte en ny LMM, inte bosch men den skulle passa om originalnumret matchade, vilket de gjorde. Med den nya inkopplad gick den lika dåligt som med original! 2L/milen, svart rök, ryckig och inte alls särskilt glad.
Jag känner att jag har gjort det jag för att hitta felet men jag behöver nu HJÄLP!