Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Köper du bil efter bensinförbrukning eller smak

Bensinförbrukning
1
3%
Köper den bil jag vill ha
20
65%
Den bil jag vill ha med lägst bensinförbrukning
9
29%
Svarar inte på dumma frågor
1
3%
Kör elbil eller pappas diesel
Inga röster
0%
Användarvisningsbild
av **[FOX]**
Om en bil drar 0,79 eller 0,86 eller till och med 0,95. Hur viktigt är det egentligen??
Köper man bil efter en förbrukning på 0,8 eller 0,9 eller köper man en bil man vill ha??
av Infide
I början (typ i mitt fall (förstabilsägare, 18 år osv osv) så skiter man ju i bränsleförbrukningen utan vill ha kul och lära sig köra riktigt. Själv kör man som en biltjuv och snittar säkert 4 liter milen, men jag lär mig hantera bilen, mig själv samt har förbaskat roligt. Sen när man blir gammal och grå kan man tänka på soppaförbrukningen, för då kan man köpa sin 100 år gamla whiskey istället :P
Användarvisningsbild
av Loner
Bensinförbrukning är oftare förknippad med körstil än med bilmodell.. Lär man sig sin bil så kan man köra den rätt snålt..

/L
av Addekarlsson
Bensinförbrukning tar jag inte så överdrivet stor hänsyn till. Vill jag ha en bil, då köper jag den.
Det är första gången nu som jag väljer bort en bil pga dess förbrukning. Men tanka för 1500 på 2 veckor, när jag har 2 mil till jobbet, det kan jag inte försvara, så därför valde jag att inte köra chevan längre.
Kan lixom inte ha högre bensinräkning än sambon, som har 5 mil till jobbet. :lol:
780in ligger kosntant över litern, ofta uppemot 1.2-1.3. Det skiter jag i, den är rolig att köra, den är skön att köra, alltså får den dra lite soppa. :D

Mvh/ Adde

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]

Problem med stereo

Säkringarna till Audio och 12V uttagen sitter[…]

Andra sidan bytt idag. Det gick betydligt snabbare[…]

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu[…]