Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sillen
Är det enkelt att själv byta ratt på en V70 -04?
Har en fyrekrad vill ha en tre ekrad!
Jag vet att jag måste byta airbag, men är det svårt? Kan man göra det själv?
av CANBus
nej det är jättelätt..det kan man göra själv, om man har lite skills!
av sillen
Tack, då är det lönt att titta efter en ratt!
av lp75
Vilka årsmodeller av rattar passar till V70 XC -01 ?
En treekrad hade ju suttit fint :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
En tre ekrad skall passa på din bil, bara till att få rätt airbag samt modul till farthållare och audio.
av lp75
G-kraft skrev:En tre ekrad skall passa på din bil, bara till att få rätt airbag samt modul till farthållare och audio.
ok, tack för infon och ett snabbt svar :D

Jag har ju den mörkbruna skinninredningen fast en ljusbeige ratt (oak?), är det samm färger på de nyare rattarna ?
Användarvisningsbild
av G-kraft
lp75 skrev:
G-kraft skrev:En tre ekrad skall passa på din bil, bara till att få rätt airbag samt modul till farthållare och audio.

Jag har ju den mörkbruna skinninredningen fast en ljusbeige ratt (oak?), är det samm färger på de nyare rattarna ?
Alltså jag har för mig att det skall vara samma färg men det kan skilja, samt jag kan köpa din ljusbeiga ratt fall du vill sälja den !...men en fråga , dina knappsats på ratten , är det de som bilder ett L upp och ner !? eller de som finns på s60 !?

mvh
av lp75
G-kraft skrev:
lp75 skrev:

Alltså jag har för mig att det skall vara samma färg men det kan skilja, samt jag kan köpa din ljusbeiga ratt fall du vill sälja den !...men en fråga , dina knappsats på ratten , är det de som bilder ett L upp och ner !? eller de som finns på s60 !?

mvh
Har en ratt som ser ut som den på bilden nedan(OBS! ej min bil/ratt), och tyvärr är den ju sliten, därför jag vill byta ut den.
Bild
av sillen
Exakt en sådan ratt har jag fast min är i bra skick. Tycker det är svårt att hitta en ratt med alla knappar och airbag. Någon som har en?

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]