PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej har en pv favorit 1960... ja blivit pappa o fått en liten o skulle vilja ha 3pukts bälte för sommar turer med familjen!
nån som kan ge tips på hur man fixar det både fram o bak?? Och en bra bil att plocka från
? Mvh
Det är väldigt sällan någon skriver eller frågar om Volvo PV här. Du kanske får bättre respons på ett Volvo PV-forum? Sådana finns.
Men för att bättra på statistiken här kan du ju berätta hur du löste problemet när det är klart.
De billigaste "universalbältena" jag sett hittar man hos Klintberg och Way, till olika USA-bilar. Satser till två framstolar och minns jag inte helt fel var de svensktillverkade. I varje fall så var de många gånger billigare äntex de satser som bla. veteranprodukter säljer, inget ont om det företaget men deras bältessatser är DYRA.... I varje fall så hittar man inte längre originalsatserna med rullbälten som var både billiga och passade rakt på.
Grillis skrev:Ingen som kan ge tips så familjen får åka en sväng i sommar?
När våra barn var små hade vi en Volvo PV -61 B18 som vinterbil. På den tiden ( runt -80) hade vi bakvänd barnstol i framsätet som satt fast i remmar som skruvades fast i golvet. Fungerade bra, Remmarna ligger nog kvar under mattan än. Dom låg kvar där när han som köpte den av mig sålde den -98. Den står avställd i Borås om någon vill kolla :D Skämt och sido, PV-n är ingen bra barn bil, Amazonen vi hade efter var mycket bättre, För att inte tala om den VW Passat Kombi -80 som jag helrenoverade 85-86 och som vi hade några år. När äldsta dottern själv fick körkort körde hon min fars 144 -72 som jag sedan övertog och körde ända tills jag övertog min svågers fina 745 GLT 16V -88B. Som ni märker har jag (nästan) alltid haft äldre bilar, och jag tycker verkligen om det.

Mvh
Lennart :lol:

PS. 144-an köptes av en påg som skulle ha den när han blev 18. Han köpte en V70 istället. Tiderna förändras.....
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]