Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tjena

Jag får verkligen inte min mobil att hitta läsaren. Någon som vet vad som måste göras?
Mobilen hittar inte den allas och datan hittar den men verkar inte kunna kommunicera ordentligt.

Mvh
För det första.. hittar mobilen ELM327 som wifi-nätverk? Du måste ju börja med att koppla upp till den.

Sen står det troligen i bruksanvisningen vilken IP-adress ju måste ställa in.. det är tveksamt att ELM327 innehåller DHCP, vilket gör att du måste köra statisk.
Det här hittade jag med en enkel googling på problemet.. Det är någon som sätter upp en Iphone.. Det är ju stor sannolikhet att det är samma siffror du kan använda.
IP: 192.168.0.123
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.10

Efter det går du in i själva torque-appen och ställer in wifi och connectar till den.

Hittade på ett annat forum att det inte skulle funka med Android och Wifi.. Om det är sant vet jag inte.. Det vore konstigt då de ju säljs för Iphone och Android.
joel80 skrev:För det första.. hittar mobilen ELM327 som wifi-nätverk? Du måste ju börja med att koppla upp till den.

Sen står det troligen i bruksanvisningen vilken IP-adress ju måste ställa in.. det är tveksamt att ELM327 innehåller DHCP, vilket gör att du måste köra statisk.
Det här hittade jag med en enkel googling på problemet.. Det är någon som sätter upp en Iphone.. Det är ju stor sannolikhet att det är samma siffror du kan använda.
IP: 192.168.0.123
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.10

Efter det går du in i själva torque-appen och ställer in wifi och connectar till den.

Hittade på ett annat forum att det inte skulle funka med Android och Wifi.. Om det är sant vet jag inte.. Det vore konstigt då de ju säljs för Iphone och Android.

Som jag sa så hittar INTE min mobil ELM327 överhuvudtaget och det är ju det som är problemet.

Mvh
Hittade denna texten.

"This is the interface I used:
ELM327 OBDII / EOBD Car Scan Tool diagnostics interface (Wi-Fi)
(other makes are available)

The WiFi interface runs an Ad-hoc network which standard Android phones do not support."

Så är nog bara till att skicka tebax oxh köpa en BT istället.
Om nu inte någon får fram en smidig lösning.

Mvh

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]