Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MotorAnkan
hejsan, bilen skakar och vibbrerar riktigt mycket när man kör mellan 90-110, det känns som att det kommer från höger bak, men inte lätt att vara säker. dock så har jag sett att det sitter ganska mycket vikter på just höger bak, kan det vara det som gör att det vibbrerar så mycket?
jag har kollat under den, men inget synligt som är löst eller så.
av MotorAnkan
fälgarna är kanske piss, noterade att jag hade vikter på 80g höger bak och 40g vänsterbak, men hade samma fälgar till sommardäcken och då skakade det inte så mycket.... eller kanske lite när jag tänker efter, just det jag, den käns jäkligt konstig när man ska göra usväng. svårt att förklara hur, men kan det ha att göra med att jag har större profil fram???
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Du kan ju hissa upp bilen bak och snurra på höger bakhjul, och lyssna om du hör något som inte ska höras.

Det kan ju vara mycket som felar, allt ifrån kass fälg/däck till skevbromsskiva till kasst hjullager osv.

Förresten, har du kollat så inga bultar har skruvat upp sig, så du håller på och tappa hjulet? :P

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]