Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag satt och fluktade på XC70 på nätet och fick se några snygga visningsbilder på en med ett visst reg.nummer. Jag blev nyfiken och undrade om Volvo äger denna bil och döm av min förvåning när Transportstyrelsen avslöjade att det var en privatägd Volvo V50 som hade detta reg.nummer. Varför falskskyltar man en bil för pressbilderna?

Tillägg: jag har hittat fler Volvosar som är falskskyltade på pressbilderna.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är mer regel än undantag att reg.skyltarna inte hör till bilen som plåtas. Tänk på att bilderna skall funka på många marknader, så därför är det oftast reklambyrån som redigerar dit en svensk skylt.
Användarvisningsbild
av Guligan
Har förresten ett exempel på det. På mitt företag beställde vi för några år sen en broschyr där en lastbil avbildades i en speciell situation. Jag var med vid plåtningen och lastbilen hade inga reg.skyltar. När broschyren kom så hade lastbilen en framskylt. Kollade självklart upp reg.numret och den hörde till en Range Rover ägd av reklambyråns AD... :wink:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hur är det med nya bilar egentligen. När ändras transportstyrelsens uppgifter?
När vi beställde vår förra V70 så fick vi ju registreringsnumret på orderbekräftelsen.
Kollade då för skojs skull vad som stod på vv.se och ända fram till några dagar innan vi hämtade bilen stod det helt fel.

Vid en sökning fick man alltså den information som gällde det fordon som mitt nummer återanvändes ifrån.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Lucif3r skrev:Varför redigera dit en regskylt om den ändå är felaktig? :???:
För att det kan bli en jäkla skillnad med och utan regskylt, samt att folk inte kan skilja ditt o mitt åt :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Lucif3r skrev:Varför redigera dit en regskylt om den ändå är felaktig? :???:
Förmodligen för att bilden skall framstå som tagen i en vardaglig situation, och du som blivande kund lättare kan identifiera dig med bilen.
Hade jag varit generalagent för t.ex. Mazda i Sverige så hade jag föredragit att bilarna visas med svenska skyltar istället för japanska.
Användarvisningsbild
av Guligan
Variosboy skrev:Hur är det med nya bilar egentligen. När ändras transportstyrelsens uppgifter?
När vi beställde vår förra V70 så fick vi ju registreringsnumret på orderbekräftelsen.
Kollade då för skojs skull vad som stod på vv.se och ända fram till några dagar innan vi hämtade bilen stod det helt fel.

Vid en sökning fick man alltså den information som gällde det fordon som mitt nummer återanvändes ifrån.
Detta låter väldigt märkligt. Antar att du köpte en lagerbil, det vill säga bilen byggdes inte på din beställning?
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]