Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TFN
Hei

Jeg har en volvo 850 1993 modell 2,5l 20v. For noen uker tilbake begynte det å bli kaldt her i oslo. Da fikk bilen min visse problemer. Den ville ikke starte uten hjelp av startgass. Jeg har prøvd å bytte pluggledninger, fordelerlokk og rotor, men det hjalp ikke. Jeg hadde også et bensinpumperele liggende og har byttet dette også uten resultat.

Bilen går helt normalt etter at den starter og kan også stoppe og starte motoren uten problemer så lenge den er varm. Etter at motoren har blitt kald igjen vil den ikke starte.

Er det noen som har hatt liknende problemer eller vet hva som kan være galt?
av TFN
Lucif3r skrev:Kolla felkoder, det gör du enkelt på en -93a. Finns en klistrad tråd som beskriver hur man gör. Det kan ge en bra vägledning till vad som kan tänkas bråka.
Ja det er sant, glemte å skrive det. Har sjekket, men det ligger ingen feilkoder der. 1-1-1 blink på alle punktene.
Användarvisningsbild
av taxi
Om jag fattat rätt så startar bilen med hjälp av startgas, alltså har du tändning. Då skulle jag misstänka bränsle nu, och sist kompression.
Nästa gång den inte startar; ha en bränsletrycksmätare beredd. Eller lystna i alla fall om du hör pumpen vina i en sekund när du slår på tändningen. Du kan också trycka in ventilen på vänstra sidan av bränslebryggan och se om det kommer en skvätt. (Var beredd med en trasa.)
av volvobaggen
Han forstår sikkert hva du mener taxi. Alle nordmenn har vokst opp med Lilla Sportspegeln, Rädda Joppe, död eller levande!, Bumbibjörnarna, Luftens Hjältar, Trafikmagasinet etc :D
av TFN
taxi skrev:Om jag fattat rätt så startar bilen med hjälp av startgas, alltså har du tändning. Då skulle jag misstänka bränsle nu, och sist kompression.
Nästa gång den inte startar; ha en bränsletrycksmätare beredd. Eller lystna i alla fall om du hör pumpen vina i en sekund när du slår på tändningen. Du kan också trycka in ventilen på vänstra sidan av bränslebryggan och se om det kommer en skvätt. (Var beredd med en trasa.)
Hei

Jeg kan høre bensinpumpen når jeg vrir om tenningen. Prøvde også å trykke inn ventilen du nevner og der sprutet det ut bensin, så det virker som om det er trykk der.

Jeg var ute å prøvde litt forskjellig ute nå, bla byttet plugger og så over luftslanger og slikt. Jeg fant en slange som var helt sprukket. Denne går inn på bennet fra luftfilteret rett før gassspjelet, sammen med en liten tynn slange. Det kan se ut som om det er en returslange fra veivhuset? Kan dette stemme? Kan det at denne slipper inn falskluft være grunnen til problemene med bilen?

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]