Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uffejl
Jag har en volvo 855 årsmodell 94 med larm, fjärrkontroll och nyckel, jag har nyligen tappat bort fjärrkontrollen och bilen startar ej med nyckeln efter detta, hur gör jag för att få bilen att starta???? mvh från Ulf.
av uffejl
Den var låst med fjärrkontrollen innan jag tappade bort fjärrkontrollen, är det någon startspärr som har med fjärrkontrollen att göra???? och hur gör man för att lösa problememet så bilen går att starta???? mvh från Ulf.
av JT855
Är inte helt säker men har något minne av att startspärren sitter i relät till larmet på något sätt. Kanske funkar att plocka bort relät? 210-211 som sitter ovanför pedalerna inne i bilen?
av Droopy
Jag hängde av batteripolen på min gamla 850 då fjärrdosan dog på en fisketur en bra bit in i skogen, sedan var det bara att starta som vanligt, förstår inte själv att det fungerade men det gjorde det.
av Tommty
Hijackar tråden lite då jag har en relevant fråga.

Min bil följde det inte med kontroller men har VGA2 system i från fabrik.

Om jag bara kopplar in 1 dosa och larmar med, när den tappar batteriet går det inte längre då att avlarma med hjälp av nyckeln i låset som jag gör nu?

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]