Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå!
Idag började billarmet råna sig och tänkte låsa bilen med nyckeln..

Har haft batteri torsk tidigare (2år sedan) och då öppnat med nyckel! Sedan dess har låset i förrardörren varit "fast" inte rörligt på något vis,nyckeln glider i fint men sedan går det inte att rubba den.. har försökt smörja, har även kikat på "stången" som går från låset,(man ser den genom hålen i sortens sida) och stången står helt stilla!

Något som hoppat av? Något någon annan har erfarenhet av? Dörren öppnas direkt genom fjärren nu,men skulle vara bra att kunna användas nyckeln när batterier är dött..

Dörren har testats låsas/öppnas med nyckeln när dörren varit öppen/stängd/låst osv

Mvh Kim

Bil: v70 -99 tdi
Hallå, nu efter bilen stått utan batteri hela kvällen testade jag att öppna med nyckl, och nu fungerar det? Ska testa med batterier på i morgon och se så inte det har något att göra med BLL,en.. eller om de är säkerhet för när batterier är slut..

Mvh Kim
Haft ett liknande problem på min V70R awd -98. Plötsligt gick låset i deadlock ibland släcktes inte kupébelysningen heller det visade sig vara microbrytarna i låskistan som ärgat sönder köpte en beg komplett låskista på skroten och så var problemen borta. Ganska enkelst att byta.
H
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]