PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Du får en trevligare bil om du monterar servostyrsnäckan från en 140 eller 164 pga att den blir mera direktstyrd. Det går inte att jämföra körupplevelsen samma dag före och efter. Jag har 140-servo i både min 144 GL och P1800ES. Riktigt trevligt, mera på vägen än på P-platsen faktiskt! (El-servon gör det bara lättare att vrida på ratten.)
av twincab
P1800 skrev:Du får en trevligare bil om du monterar servostyrsnäckan från en 140 eller 164 pga att den blir mera direktstyrd. Det går inte att jämföra körupplevelsen samma dag före och efter. Jag har 140-servo i både min 144 GL och P1800ES. Riktigt trevligt, mera på vägen än på P-platsen faktiskt! (El-servon gör det bara lättare att vrida på ratten.)
Nu är jag inte med på banan! Varför skulle servostyrsnäckan göra bilen mer "direktstyrd" jämfört med ett elservo?
Båda varianterna är väl ursprungligen just tänkta för att underlätta vid P-platser!

//Erik
Användarvisningsbild
av P1800
Jo, därför att standardsnäckan är växlad för att en späd kvinna ska kunna parkera bilen, det gör att man får många rattvarv. Med servo kan man välja en mera direkt utväxling utan att det blir svårparkerat. Med el-servo har du ju den tidigare utväxlingen oförändrad. OK?

Två veckor är ju ingen big deal.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]