Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Vet att detta är en tjatig fråga... Men jag kan inte riktigt komma på HUR man ska koppla in Xenonljuskit i min V70 (98)... Hade tänkt köpa detta kit (kom gärna med ris och ros) http://www.ebay.co.uk/itm/75W-SUPER-BRI ... 267wt_1163

Problem är som sådant... Jag kan inte riktigt förstå hur kontakten till min nuvarande lampa (den som sitter på min H7 Halogen) ska passa ihop med kontakten på Xenon-kitet! Kitet verkar ju ha en lite mer rundad (halvrund) kontakt medan den på min bil bara är en fyrkantig kontakt... Någon som har lust att slå mig i huvudet, kalla mig dum, och även ge mig svaret? :D

Mvh
Anders
SubMarine skrev:De runda kontakterna brukar vara för att hoppla ihop xenon lampan och ballasten. Du kopplar in flatstiften på den medföljande härvan till orginalkontakten som sitter på orginal-lampan.
Jisses vilket snabbt svar! :D Tänkte precis skriva här att jag nu såg på bilden att det fanns flatstift med! :P Stort tack för att du bekräftade min tanke dock! :P Nu blir det till att beställa! Kitet jag visade borde väl fungera helt OK? :P
unlock26 skrev:Halvljus eller på helljuset? För 75w xenon på halvljus är för starkt..
Givetvis på helljuset! ;) Halvljuset är ju olagligt att Xenonkonvertera utan att vidta 1 000 olika säkerhetsåtgärder! :)
SubMarine skrev:Jag har 35W xenon på hel-ljuset och det lyser på bra mycket bättre än orginal iaf :)

75W tror jag är i högsta laget för orginalarmaturerna.
Vad har du för Xenonlampor? :P Alltså, varifrån har du köpt dem, vilket märke etc? :)

Såvitt jag vet så ska 75W inte vara några problem... Xenon blir inte lika varma som Halogen (långt ifrån) och tror inte att 2x75W ska överbelasta mitt system! ;) Finns ju folk som har flera st 100-wattare :P
Fast 75W är fortfarande 75W :) Det sitter ju 55W orginal. D.v.s 35W xenon ger mycket mer ljus än 55W halogen. Så 55W xenon är väl det ultimata om man vill hålla sig till "värmeutvecklingen" som armaturerna är gjorda för.

Jag köpte mitt kit från vvme.com. Det var några år sedan nu men det var riktigt snabb leverans därifrån. Jag kan ju säga att man kan bli bra bländad när man kör förbi stora vita vägskyltar även med 35W xenon när ljuset reflekteras i skylten.

Har själv inte sett hur bra ljuset blir med 55W men det verkar vara det populäraste till helljuset nuförtiden :)
SubMarine skrev:Fast 75W är fortfarande 75W :) Det sitter ju 55W orginal. D.v.s 35W xenon ger mycket mer ljus än 55W halogen. Så 55W xenon är väl det ultimata om man vill hålla sig till "värmeutvecklingen" som armaturerna är gjorda för.

Jag köpte mitt kit från vvme.com. Det var några år sedan nu men det var riktigt snabb leverans därifrån. Jag kan ju säga att man kan bli bra bländad när man kör förbi stora vita vägskyltar även med 35W xenon när ljuset reflekteras i skylten.

Har själv inte sett hur bra ljuset blir med 55W men det verkar vara det populäraste till helljuset nuförtiden :)
Jo precis, är medveten om det! :) Det blev faktiskt 55W xenon nu: http://www.ebay.co.uk/itm/150893286903? ... 012wt_1163

Missade helt att de kom från Kina, så nu får man väl bara hoppas att tullen missar min vara så jag slipper pröjsa! :D Eller att de sätter på en "Gift"-lapp på min låda! :P
unlock26 skrev:Jag kör på 55W xenon på helljuset på båda mina bilar.
Köpte senast från: http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/x ... onkit.html
Skulle egentligen köpa från vvme,men jag tyckte priset här var bra.Tog 2dar innan jag hade det hemma.
Bra tips, väldigt billigt för att vara en svensk sida! :P Jag måste vänta 2-4 veckor på mina! :(
Hur ser det ut i lamphuset på en V70?

Xenonkonverterade på min förra bil (en SAAB) och d¨å var det hel och halvljus i samma lampa (bi-xenon heter det va?)
Är det separata lampor i V70 eller?
För då får jag köpa en sats för helljus och en sats för halvljus va?

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]