- tis 07 dec 2004, 09:58
#3011
Hej!
Har tänkt att ge mig på att byta tankarmatur på min 745 -89, det fuktar ifrån den, startmotorn får ofta gå ca 5 -10 sek innan motorn tänder beroende på bränslemängd i tanken och bränslemätaren har åkt hiss i ett par år. Enligt min efterforskning kan felen hänga ihop med tankarmaturen..?
Vad ska man tänka på när man börjar meka med tanken för att undvika brand-/explosionsrisk? En bekant till mig tyckte absolut att jag skulle försöka tömma den helt och fylla med lite vatten medan en Volvo-meck jag pratade med tyckte att det var helt onödigt och sa att det har de aldrig tid med..?! Vet någon om det överhuvudtaget är möjligt att tömma den utan att ta bort tanken?
Tacksam för svar!
Stefan
745 GLT 16v -89
Har tänkt att ge mig på att byta tankarmatur på min 745 -89, det fuktar ifrån den, startmotorn får ofta gå ca 5 -10 sek innan motorn tänder beroende på bränslemängd i tanken och bränslemätaren har åkt hiss i ett par år. Enligt min efterforskning kan felen hänga ihop med tankarmaturen..?
Vad ska man tänka på när man börjar meka med tanken för att undvika brand-/explosionsrisk? En bekant till mig tyckte absolut att jag skulle försöka tömma den helt och fylla med lite vatten medan en Volvo-meck jag pratade med tyckte att det var helt onödigt och sa att det har de aldrig tid med..?! Vet någon om det överhuvudtaget är möjligt att tömma den utan att ta bort tanken?
Tacksam för svar!
Stefan
745 GLT 16v -89