Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grimmen
Hej!

Jag vet inte om frågan har varit uppe förut så jag startar en ny tråd.
Det är så att mitt centrallås har ett eget liv. Bilen kan låsa sig lite hur som helst emellanåt. Är det någon som vet vad detta beror på? Det händer inte när man kör, det verkar inte hända så länge man har nyckeln i tändningslåset. Men tar man ur nyckeln och inte låser bilen så kan det hända att den fixar det själv.
Är det någon som vet vad det beror på eller som har samma problem, känns lite osäkert för jag vet inte till 100% att den inte låser så länge nyckeln sitter i, känns lite si sådär om man skulle råka låsa in barnen i bilen!

Ha det bra / Anders
Användarvisningsbild
av Pipercross
Testa att byta batteri i remoten till bilen, och kontrollera batterispänningen på bilen.

Centrallås, larm, mm kan börja göra så när spänningen sjunker under systemets arbetsspänning. Då fungerar inte IC-kretsarna som de skall, de fungerar rent av slumpmässigt, vilket ofta resulterar i det du beskriver.

Sedan får du tänka på att central lås är gjort för att låsa sig själv när man lämnar bilen och t.ex glömmer låsa. (Nycklarna ur förstås annars låser sig inte bilen) Det skall dock inte ske slumpmässigt.

MvH /Pipercross
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Hej! Detta gäller en V70 2.5 AWD från 2[…]