Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har en volvo 850 som jag fixat ac på , men nu vill jag veta vart sensorerna som brukar bli fulla med smuts sitter?
jag vet att 1 sitter vid handtaget ovanför dörrarna fram, vart sitter dom andra??

/Rookkeer
Användarvisningsbild
av taxi
Menar du tempgivare i luftkanaler? För kupetempgivare finns det bara två av.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
taxi skrev:Menar du tempgivare i luftkanaler? För kupetempgivare finns det bara två av.

Lånar lite, när man har felkoder på sin ACC, kan man utläsa det på enheten genom antalet blink? Eller måste jag koppla in en OBD2?
Användarvisningsbild
av taxi
På min -97a gick det utmärkt att koppla in en diod och en tryckströmbrytare på stift nr sex i OBDII-uttaget.
Vet inte om det funkar på din tyvärr.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
taxi skrev:Menar du tempgivare i luftkanaler? För kupetempgivare finns det bara två av.
japp det är dom jag menar
Användarvisningsbild
av taxi
Vet inte var dom sitter tyvärr. Det enda jag vet är att ECC:ns givare för uteluften sitter vid kupefiltret på tidiga årsmodeller, på senare blev den inflyttad tror jag, jag kan inte se den på min bil i alla fall.
Användarvisningsbild
av Perc
Min 1994:a hade den på kanten av kupéfiltret. Eller på luftintaget snarare, för nåt kupéfilter hade jag inte.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]