Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mitt bakre fönster har fastnat i nedhissat läge o går inte att få upp. Den har krånglat förut så jag brukar inte använda den, men råkade trycka på fel knapp..... Och nu går det inte upp. Framfönstrena funkar (oftast) . Vi har rensat från damm (inte jag, men min vän som hjälper mig) men det hjälpte inte denna gång. Han hade isär hela bakdörren o vi tittade i Heinz-boken o när vi ska ta bort fönsterhissmotorn, så ska man skruva bort tre bultar o vips kan man ta bort motorn, men bultarna sitter på insidan. Hur gör man?
Allt jag vill är att få upp fönstret. sen får jag laga resten en annan gång, för jag har inte råd att laga just nu, o det känns inte jätteviktigt att bakfönstrena fungerar.
Har tittat på en norsk sida som jag hittade en hänvisning till som hettetips o trix, men den länken hjälpte mig inte.
S70 är det jag har,
Förresten, min vän säger att det inte är ngn ide att kolla säkringar, eftersom framfönstrena fungerar. Stämmer det?
(det knäpper i knapparna bak, när man försöker stänga med knapparna i framdörren)
Prova smörj mekanismen. Sen försök röra fönstret upp och ner manuellt samtidigt som du trycker på knapparna.
Se bara till att du rör fönstret i samma riktning som du har knappen tryckt, annars kan du skada motorn :)

Om motorn reagerar öht. (låter/knäpper/whatever) när du trycker på knappen så är det ju inte säkringen som är kass iaf.

..det lutar mot att låta någon som v[…]

Är inte skadade kabelstammar i motorrummet r&[…]

Eller så är mätvärdena frysta[…]

Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]