Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag trycker på "Auto"-knappen på klimatanläggningen så slocknar lysdioderna som anger vilken fläkthastighet som är inställd.

Betyder det att fläkten stannar eller betyder det att allt faktiskt sköts automatiskt och jag därför inte behöver bry mitt lilla huvud :) med vilken fläkthastighet anläggningen använder?

Är ju kanske ett icke-problem och jag har upptäckt detta helt nyligen trots att jag haft bilen i tre år... :oops:

PS. Har slarvat bort instruktionsboken, därför ställs frågan här DS.
Som qwerty skrev så är det normalt att lysdioderna för fläkthastigheten slocknar när du trycker på "Auto" och det är ju hela grejen att det ska skötas automatiskt med temperatur därmed även fläkthastighet ;)

Sen körs fläktens hastighet olika i "Auto" för att hålla en viss temperatur eller nå en viss temperatur.

Så du kan vara hel lugn :D
Det går emellertid alldeles utmärkt att själv ta befälet över fläkthastigheten genom att helt sonika vrida på vredet till önskat blås. Då tänds också dioderna helt automatiskt :D .

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]