NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Notrixs
Hej!

En jobbar kompis till mig har köpt nya v60:in och fick då erbjudande om att byta in sin v50 och fick då 75 000 kr i inbyte av bilfirman.

Nu ärm in fråga, är det värt att köpa bilen av honom för samma pris (75 000), är det bra,dåligt, normal pris för bilen?

Volvo v50 2.4 2005

1 ägare
6000 mil
fullstemplad service book på märkesverkstad
Sportpaket
exenon
skinstolar
bra sommar och vinterdäck på alu fälg
metalic lac
tonade rutor

Har ni fler frågaor är det bara fråga! Tack på förhand!
av jumu01
Fyller bilen dina behov, så kan jag inte se det som ett dåligt köp, låg miltal, fullservad troligen har man bytt kontakterna i a-stolparna. Och säljer man bilen till en kompis så bör den vara väldigt bra om man nu inte vill äventyra kompis relationen. Sök på nätet på t.ex bytbil.com eller blocket och se vilket prissegment bilen ligger i, du kommer troligen inte hitta så många lågmilarer som 6000 mil.
Användarvisningsbild
av Knight8806
Priset verkar fullt rimligt! Är det motorn med 140 eller 170 hästar? Man. eller aut.? 6000 mil på en sju år gammal bil tyder på väldigt lite körning per år. Kanske har det varit en andrabil för semestern? Har servicen varit utförd hos Volvo?

Det låter som ett bra köp annars! :-)-)

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]