NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Btwp
Upplevt ett klonkande ljud från bakvagnen sen dag ett med V50 D2 my11. Efter 4 verkstadsbesök och kontakt med Volvos produktansvariga säger min handlare att denna modell saknar skvalpskydd i tanken. Hur är det möjligt. V50 my10 saknade det inte då min förra bil var just en sådan.

Jag känner mig grundlurad då det låter väldigt mycket så fort jag bromsar (speciellt i låg hastighet och då tanken är mellan halv och hel).

Någon som har samma problem eller ljug min handlare?
av hanss
Har iofs en C30.. Men inget sådant ljud har jag uppmärksammat... Dock så verkar ju det mesta sitta löst i dessa bilar..
Användarvisningsbild
av mobe
något skvalpade kan jag inte påminna mig att jag märkt på min V50 dock en My12.

Håller med Hanss en pajas bil är vad det är, denna skall iväg snarast antingen sälja eller återköp!
av V60D5AWDPolestar
Fortsätt reklamera!! Kan inte tänka mej att "klokandet" har att göra med tanken,
låter helt otroligt. Kör ofta V50 D2 2012 och det finns inga sådana missljud i denna.
Vilken handlare/verkstad har du använt?
av Btwp
Jag har både köpt bilen på Rejmes i Linköping samt använt deras verkstad. Verkstadschefen har åkt med och hört oljudet. De hade den inne 4 ggr och grejade med bakluckan etc innan de kontaktade Volvos produktansvarige på denna modell. Det är, enligt Rejmes, Volvo som hävdar att detta klonkande från tanken är en PRODUKTEGENSKAP. Ljudet verkar dock komma från tanken. Har jag under halv tank finns klonkandet ej längre.

???????????????????
Användarvisningsbild
av mobe
Jag har också ett klonkande ljud från min men det är i samband med växling samt upp och ned med koppling. Det är ett fel som Volvo jobbar på och beräknas att ha en lösning på under Q2.
av jenu
Hej! Jag har en S40 D3 2012, och jag har också det där skvalpljudet. Det märks väl mest i låga farter typ 1:an eller 2:ans växel om man gör en lite hastigare inbromsning. Då hörs det hur det skvalpar i tanken. Dock tycker jag inte att det är speciellt störande. I varje fall inte nu längre då man har vant sig. :)
av Btwp
Jag tycker det är helt fantastiskt att en modern bil från 2011 och 2012 saknar skvalpskydd/skvalpplåtar. Trodde Volvo ville vara ledande inom bilindustrin, men utan skvalpskydd är de ju mil efter...... Nej det blir ingen Volvo nästa gång. Jävla skitbil.

Ps: Sa jag att bränsleförbrukningen sög också :-)?

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]